شهریور
۵
۱۳۹۳

موزه چانگ یوکچین در یانگ جو – معماران چای، پریرا

موزه-چانگ-یوکچین

نمای بیرونی موزه چانگ یوکچین

موزه چانگ یوکچین در یانگ جو

معمار یا معماران : معماران چای، پریرا

موقعیت: Gyeonggi-do  کره جنوبی

مساحت: ۱۶۵۰ متر مربع

سال:۲۰۱۴

عکس ها از : Park Wansoon , Thierry Sauvage

مساحت کل سایت: ۶۶۰۰ متر مربع

مساحت زیر بنای مفید : ۱۸۵۲ مترمربع

مهندسین:

Jin Young Kim (J.Tec Structural Engineering Co.,Ltd)

Sang Kwon Kim (BOW M.I.E Consultant)

Suk Hwan Kwon (Ellim Consultant Co.,Ltd.)

Chang Gyu Choe (MK Engineering & Consultant Co.,Ltd)

نقشه موزه

از نظر معماری . چانگ یوکچین(۱۹۱۷ – ۱۹۹۱) از نقاشان برجسته دوره مدرن کره می باشد. او نقاشی کره ای را توسط نقاشان اروپایی قبل از جنگ تحت تاثیر قرار داد. پروژه موزه با همکاری بنیاد چانگ یوکچین  و شهر یانگ جو آغاز شد. این پروژه در موقعیت ۱۰ کیلومتری شمال شهر سئول در کنار یک کوه کوچک  و در مجاورت دو رودخانه قرار گرفته است.

موزه چانگ یوکچین از نمای بالا

از روزهای اولیه  طرح مسابقه، ما در طراحی یک فضای خاص که شخصیت خود نقاشی را نسبت به نتیجه کلی بنا بیشتر منعکس کند متمرکز کردیم. مانند خود نقاش، ما   از پیشنهاد یک موزه مدرن یا یک تصویر سنتی کره ای  جلوگیری کردیم. در عوض ما  از چندین نقاشی منتخب ،اتاق های شرح تصاویر ،  چشم انداز و حیوانات (ببر ، پرنده ، درخت و کوه) و خانه شروع کردیم. اتاق های پراکنده در الگوی  سنتی مانند یک پیکره به هم متصل می شوند و طبق پستی و بلندی های زمینی صخره ای (نا هموار) شکل گرفته و با آن ها ترکیب می شود. شکل خود ساختمان  همزمان به عنوان شکل حیوانات، نشانه انتزاعی، یک خانه سنتی و دخمه پرپیچ و خم به نظر می رسد.

موزه چانگ یوکچین

این برنامه در سه سطح ساده سازماندهی شده است؛ طبقه اول که به صورت چرخشی می باشد که گاهی دید باز و گاهی دید دامنه کوه با دید سرازیزی را ارمغان می آورد. سطح دوم توالی اتاق زیر شیروانی جدا شده در یک نیمه تاریکی خواهد بود که مناسب برای طراحی های کاغذ و فرمت های کوچک است. زیرزمین هم شامل خدمات، اتاق سمینار و ذخیره سازی امن می باشد. تمام فضای داخلی از یک خانه هزارتو  تصور می دهد که در آن شما هرگز گم نخواهید شد. این سایه ها و  تضاد نماها، از  احساس بودن در یک فضای موزه معمولی کاملا روشن را برای بازدیدکننده جلوگیری می کند.

موزه چانگ یوکچین

این نماها با پانل های اکسترود پلی کربنات پوشیده شده است. این انتخاب به دلیل بی وزنی  و بدون درز بودن می باشد. قاب سفید و پلاستیک، در یک سبک نزدیک به صنعت کشاورزی محلی روشی برای  انتخاب جهت جلوگیری از هر گونه بناهای تاریخی و یا احترام رسمی بود. چشم انداز با پاکسازی قبلی موجود سازمان یافته، مداخله به حداقل نگه داشته شده است؛ چند دیوار بتن و راه، بازیافت دیوار باقی مانده، حفاظت از درختان شاه بلوط بزرگ است که به نظر می رسد به رشد در این سمت از کوه، محل پیک نیک قدیمی در ساحل رودخانه داشت.

موزه چانگ یوکچین

گالری تصاویر:

درباره نویسنده: میر علی بابائی

فرستادن دیدگاه

پشتیبانی

تبلیغات

پشتیبانی پرداخت

آمار سایت

گالری

dashte-noor-s-gym-building-narges-nassiri-toosi_elevation_-2- dashte-noor-s-gym-building-narges-nassiri-toosi_img_7958 artist-fills-paris-negative-space-with-whimsical-illustrations_a7bb96_19d2e0879d1606780ed6d44fd098c35f-jpg_ artist-fills-paris-negative-space-with-whimsical-illustrations_a7bb96_42c1364c5898c9fca6f92667524663e0-jpg_ artist-fills-paris-negative-space-with-whimsical-illustrations_a7bb96_5194684d6a6cd278a1faca8fe97a0f00-jpg_ 53f2df8cc07a80388e000492_chang-ucchin-museum-in-yangju-chae-pereira-architects_046_chang_detail_6_handrail